úterý 5. prosince 2017

NEZVĚSTNÁ BLONDÝNA

Blondýnka Agáta je samostatně fungující jednotka. Je vdaná, za kriminalistu Petra, ten svojí práci miluje. Jejich vztah je takový nijaký, žijí spolu jako přátelé, než manželé. Ale z nějakého zvláštního důvodu jim toto soužití vyhovuje. Na dovolené jezdí každý sám, ani ne tak proto, že by se nesnášeli. Petr nemá rád letadla a Agáta miluje objevování exotických zemí.

Naplánuje si dovolenou v Thajsku, se svojí kamarádkou. Ta na poslední chvíli odřekne, má něco důležitého, neodkladného. Nezbývá, než cestovat sama, no co, dovolenou si užije tak, jako tak. Už v letadle potkává další Čechy, manželský pár Karla a Věru. Je jim divné, že cestuje sama, nabízí jí společnost, po které Agáta moc neprahne, ale občas se nic nestane, když se k nim přidá.


Stane se tragédie, která Agátou otřese, do Čech se vrací v mizerné náladě. Nedá na sobě nic znát, odejde ven a už se nevrátí. Manžel Petr rozjíždí pátrání, odešla od něho? Má někoho jiného? Nebo to souvisí s tou tragédií, chce se jí někdo pomstít? Hodně otázek, málo odpovědí. Nevzdává se, pátrá kde se dá, až narazí na úplně jiný případ, může to spolu souviset?

Od Petry Nachtmanové jsem četla převážné společenské romány, s velkou dávkou humoru. Přestože, tohle je detektivka, ani tady, nebudete ochuzeni, o její specifický styl psaní. Určitě se na některých místech zasmějete. Stejně tak tu nechybí její tvořivost jmen, nechápu, kam na ně chodí, vždycky mi přijdou takové originální.

Kniha je útloučká, má 170 stran, stačila mi na jeden večer. I tak jsem měla pocit, že se tam toho událo tolik, jako když čtu jednou tak větší knihu. Myslím si, že autorce tento žánr sedl, asi bych ho od ní nečekala, ale líbilo se mi to. Mělo to spád, moc dobře se mi to četlo. Taky jsem získala takový pocit, že pobyt v Thajsku, je vlastně zástěrkou. Dále se odehrává úplně jiný příběh.

Konec mě překvapil, abych to vysvětlila, čekala jsem, nebo spíše doufala, že to skončí jinak. Ale nestalo se, ono to dávalo smysl, jenže čtenář potřebuje dostat, to co právě nečeká, jinak  by mu přišla kniha předvídatelná. To nikdo nechce!

Nezvěstnou blondýnu určitě doporučuji, je to taková jednohubka, když potřebujete knihu, která se rychle přečte a není přeslazená. Dokonce si u ní i odpočinete.

Děkuji Petře Nachtmanové, za poskytnutí recenzního výtisku. Nečekala jsem ho, bylo to milé překvapení.

Knihu zakoupíte ZDE.

HODNOCENÍ   4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat