pátek 8. dubna 2016

DÍVKA VE VLAKU

Anotace:
Neznáte ji. Ona zná vás. Den co den Ráchel dojíždí ranním vlakem do Londýna a po cestě si prohlíží útulné předměstské domky. Když vlak na chvíli zastaví u návěstidla, pravidělně se jí naskýtá letmý pohled do soukromí jednoho mladého páru. Postupem času Rachel začíná mít pocit, že ty dva zná. Představuje si, že je zná, Dá jim dokonce jména Jason a Jess.
Jednoho dne však Rachel letmo zahlédne, co ji šokuje. Stačí pouhá minuta, než se dá vlak zase do pohybu, a náhle je všechno jinak... Krátce nato se Rachel z novin dozví, že se "její" Jess pohřešuje, a i když si není jistá, zda tím nenadělá více škody než užitku, rozhodne se obrátit na policii. A ačkoli by se jí nic z toho zdánlivě nemělo týkat, stále více a více se zaplétá do příběhu, ve kterém je těžké věřit i sám sobě, natožpak ostatním, a jenž nakonec obrátí život naruby úplně všem...

Autor:  Paula Hawkins
Nakladatel:  Ikar
Rok vydání:  10/2015
Počet stran:  328
Vazba:  Pevná

Moje recenze:
Dívka ve vlaku - kniha roku 2015 - světový bestseller - nová Zmizelá.....
To vše najdete na obalu knihy. Zmizelou jsem nečetla - takže nemám s čím porovnat (což je škoda a budu to muset napravit) a taky možná dobře. Kdo ví.... :-D
Na začátku jsem se nemohla srovnat se stylem psaní - začala jsem číst a první co mě napadlo bylo \"To se jako pořád bude opakovat: Ráno, Poledne, Večer???\" Po čase jsem to ocenila - tím se pro mě stala přehlednou. 
Příběh vypráví tři ženy Ráchel, Megan a Anna. Každá z nich má jiný pohled na tu samou událost a to mě bavilo. To že je Ráchel alkoholička a jezdí sem a tam vlakem už asi všichni víme, často jsem se dočetla v recenzích jak moc nesympatická pro čtenáře je. Já s tím ale nesouhlasím měla jsem ji docela ráda a občas mě i rozesmála svým opileckým chováním. 
Ráchel pozoruje manželský pár z vlaku a vysní si jak moc dokonalý jsou. Po té co žena zmizí má potřebu pomoct, neví proč a hlavně neví jak a co hůř nepamatuje si to co by měla, protože je víc opilá než střízlivá... 
Udělá víc škody než užitku a než se rozpomene je vše tak zamotané že neví kudy kam.
Já jsem vraha odhalila těsně před koncem, když už mi zbývalo pár stránek to se Hawkins povedlo mlžila opravdu dlouho a měla jsem často na mysli někoho úplně jinýho. Co se jí ale nepovedlo je taková ta reálnost příběhu.Dospělý člověk ať je alkoholik nebo ne nejezdí tři měsíce vlakem jen tak sem a tam aby to nevěděla spolubydlící.... Někdy jsem zas nechápala kde bere peníze v jednu chvíli je neměla a přesto šla nakupovat? 
Není to špatná kniha má dobrý námět ale jako knihu roku 2015 bych to neviděla to vyšly teda lepší knížky. Možná kdyby byla více propracovaná.... ale jako oddechovka proč ne je to ten styl neurazí/nenadchne. 

HODNOCENÍ  4/5                                                                      Vaše Veronika

Žádné komentáře:

Okomentovat