pondělí 18. dubna 2016

HOSTINA LEDU A OHNĚ 

Oficiální kuchařka GAME OF THRONES


Autor: Chelsea Monroe-Cassel a Sariann Lehrer
Nakladatel: Omega
Rok vydání: 03/2016
Počet stran: 226
Vazba: Pevná

Recenze:

Nejvíce mě zaujala samotná myšlenka vytvořit kuchařku, podle Ságy HRA O TRŮNY - to je opravdu originální a nápadité. Potěší nejen fanoušky, ale i milovníky dobrého jídla.

Když se mi kuchařka Ledu a Ohně dostala poprvé do ruky, musela jsem ocenit její překrásnou obálku - kombinace černé barvy s dobovou středověkou hostinou, láká sama o sobě. 

Úvod napsal sám R.R. Martin, kde si ze sebe dělá legraci a sekanou plněnou sýrem označil jako vrchol svého kuchařského umění.   "V psaní jsem opravdu dobrý, ve vaření už tolik ne"

První co v kuchařce naleznete je vysvětlení středověkých pojmů. Víte třeba co je to Galgán nebo Rajské zrno?  Jak připravit Poudre forte? 
Dále Vás provede Martinovým světem, podle něho je rozdělená celá kuchařka, každá oblast má svojí barvu a vždy obsahuje úryvek z dané knihy. 
Nejprve se najíme na Zdi, pak budeme pokračovat na Sever, přes Údolí, Říční krajiny, Železné ostrovy, Rovinu, Dorne, Královské přístaviště a nakonec skončíme Za Úzkým mořem. 

Hostina Ledu a Ohně je velice rozmanitá, autorkám se povedlo napsat středověké recepty a zároveň i jejich moderní verze. Vše je doplněno krásnými obrázky a samotný popis receptu, je až neuvěřitelně podrobný, s tím jsem se ještě nesetkala. Určitě zvládne i začátečník. U každého receptu, je navíc doporučení s čím podávat a odkaz na stránku, kde recept najdete.

Já sama, bych chtěla žít na Zdi a proto jsem musela vyzkoušet Středověké jablečné pirohy. Nikdy by mě nenapadlo do náplně přidat zázvor nebo muškátový květ. A přesto, byly výtečné. 

Tato kuchařka, nesmí chybět žádnému fanouškovi ani kuchaři co rád experimentuje.

"NAJEZTE SE DO SYTOSTI, PŘÁTELÉ. ZIMA SE BLÍŽÍ"

Tímto chci poděkovat nakladatelství OMEGA za poskytnutí recenzního výtisku. 

HODNOCENÍ 5/5

Zakoupíte zde:









2 komentáře: