sobota 28. května 2016

TOPÍM SE V TOBĚ

Anotace:

Nell Hawthorneová a Kyle Calloway spolu vyrůstali od dětství. Všichni předpokládali, že se ti dva jednou dají dohromady. A ono se tak opravdu stalo… zamilovali se do sebe. Byla to první láska se vším všudy 
a budoucnost byla plná příslibů – až do onoho osudného dne. 
Když Kyle tragicky zahyne, Nell jako by ztratila celý svůj předchozí život, vše, co měla a v co věřila. Kyleův náhlý odchod však navždy změní i jeho staršího bratra Coltona. Když se Nell poprvé s Coltonem setkávají na Kyleově pohřbu, oba jsou zranitelní jako nikdy dřív.
Po roce se opět potkávají v New Yorku. Nell se ještě stále nesmířila
s Kyleovou smrtí, zatímco Colton se jí snaží přiblížit. Nedaří se mu to,
ale nemůže si pomoct – nedokáže Nell pustit z hlavy. Cestu k sobě nenacházejí snadno, oba tíží vlastní tajemství. A také pocity viny…

Autor: Jasinda Wilderová
Nakladatel: Ikar
Rok vydání: 06/2015
Počet stran: 296
Vazba: Pevná




Recenze:
Nell a Kyle jsou nerozluční kamarádi, všude spolu chodí, všechno dělají společně a také společně dospívají. Asi se tak nějak předpokládá, že jednou budou spolu jako pár. A světe div se opravdu se do sebe zamilují. Takovou tou čistou láskou šestnáctiletých. Objevují jeden druhého a jsou neskonale šťastní.

Když je oboum osmnáct let, odjíždějí na chatu rodičů, kde Kyle požádá Nell o ruku. Ta se ještě vdávat nechce, chce ještě počkat, vždyť jsou tak mladí. Hádají se před chatou ve veliké bouři a nešťasnou náhodou spadne strom přímo na Kyla a ten je na místě mrvý.

Koná se velký pohřeb a přijíždí i o pět let starší bratr Colton. Ten v sedmnácti odešel z domu a nikdy se nevrátil, přesto na pohřeb svého mladšího bratra přijel. Vidí Nell jak je zlomená a jak v sobě dusí všechen zármutek a pokládá si za vinu, že Kyle zemřel. Ani neví jak moc jí rozumí...

Colton si také nese svojí těžkou minulost a vyrovnává se s ní po svém. Je to taková černá ovce rodiny. On sám ví, že není žádnej svatoušek, naopak je to velkej lotr. O dva roky později na sebe narazí a něco je k sobě neskutečně táhne. Jenže oni přece nemůžou být spolu, je to špatné, ale ani jeden neví co s tím...

"Soucit a lítost nejsou totéž. Lítost znamená dívat se na člověka svrchu, jen ho plytce litovat a nic za to nenabízet. Soucit znamená vnímat jeho bolest a nabízet porozumění."

Moje hodnocení:

Budu upřímná, po přečtení prvních stran jsem si myslela, že je kniha určená pro mládež. První kluk, první pusa, první sex... Všechno předvídatelné, romantické, rozpačité, jednoduché. Najednou BUM a hlavní hrdinka zničehonic dospěje. Stává se z ní alkoholička a řeže sama sebe. Ten obrat mi doslova vyrazil dech. Já jí takovou nechtěla, pořád jsem v ní viděla tu hodnou, mladou, rozpačitou slečnu.

Potom mi autorka vyrazila dech podruhé, ještě pořád nechápu jak se jí podařilo dostat tolik sexu na tak málo stran. Tím mě přesvědčila, že je opravdu určená pro dospělé. Kniha nabere úplně jiný směr v podobě Coltona. Ten mi byl od začátku sympatický a samozřejmě je neskutečně sexy...

Celkově knihu hodnotím lehce nad průměr, nehledejte v ní nějaký složitý děj. Je předvídatelná, nic na co byste nepřišli sami. Taková odpočinková četba k vodě. Přečetla jsem jí rychle a kdyby v ní nebyla popsaná taková tragédie, tak je to vyloženě červená knihovna se spoustou sexu.

Přesto ve mě nevyvolala nějakou nechuť nebo něco podobného a ráda se pustím do dalšího dílu Topíme se v sobě, což je takové volné pokračování, alespoň jsem to pochopila z anotace.

HODNOCENÍ 3/5





4 komentáře:

  1. Celkem jsi mě nalákala! ☺ Obálka je krásná, anotace pěkná... ☺ Třeba se k ní někdy dostanu! ☺

    Blogerka Klárka

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze, tuto knihu bych si také chtěla přečíst :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju :-D Určitě doporučuji jako oddychové čtení.

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá recenze! :)
    Do knihy jsem se chtěla pustit a stejně jako ty jsem čekala YA, takže se do ní asi pouštět nebudu :)

    OdpovědětVymazat