čtvrtek 19. května 2016

ZAMILOVANÁ HYPNOTIZÉRKA

Anotace:

Hypnoterapeutka Ellen se přes internet seznámí se sympatickým Patrickem a jejich vztah se od začátku vyvíjí až podezřele dobře. Když Ellen napadne, že by Patrick mohl být tím pravým, překvapí ji její milý nečekanou zprávou – už roky jej prý pronásleduje jeho expřítelkyně Saskia. Jenomže Ellen, kterou odjakživa zajímalo, co lidi vede k takovému chování, to neodradí, ba naopak. Popadne ji totiž zvláštní soutěživost a snaha dokázat, že ona je rozhodně lepší partie. Čím více toho o Saskii slyší, tím víc se s ní touží potkat. Netuší ovšem, že už se tak stalo – Saskia totiž už nějakou dobu k Ellen chodí pod falešným jménem jako klientka, protože se stále nedokáže od Patricka odpoutat, a tak se touží dozvědět všechno o ženě, která ji nahradila. Saskia proniká čím dál tím hlouběji do světa své terapeutky a působí jí také čím dál větší problémy. Neškodné zprávy a „náhodná“ setkání v restauracích jsou jí brzy málo. Jaké hranice je Saskia schopná překročit, aby dosáhla svého?

Autor: Liane Moriarty
Nakladatel: Ikar
Rok vydání: 03/2016
Počet stran: 424
Vazba: Pevná

Recenze:



Ellen je 35 let. Živí se jako hypnoterapeutka a žije sama v domečku na pláži, který zdědila po svých prarodičích. Myslí si že je vyrovnaná a povznesená nad všední věci svého života. Přes internetovou seznamku najde muže jménem Patrick. Ten pracuje jako zeměměřič a vychovává sám osmiletého syna. Má však jeden velký nedostatek a tím je jeho bývalá přítelkyně. Jmenuje se Saskia a všude ho pronásleduje. Posílá mu dopisy, smsky, emaily ba dokonce i květiny. Nedá se jen tak setřást a často na ní naráží.
Ellen to ze začátku bere jako velkou zajímavost. Strašně ráda by se s ní seznámila a poznala co se jí děje v hlavě. Jak přemýšlí a co jí vede k takovým činům. Je tak zoufalá nebo ji Patrick něčím ublížil? Opravdu je nepříčetná a měla by se bát o svůj život? Za to Patrick už je unavený, jeho první žena zemřela na rakovinu a bývalá přítelkyně ho sleduje už roky. Nemůže se zbavit dojmu, že ho navštěvuje i doma. Vyměnil zámky, změnil si tel. číslo, ale nic nepomáhá. Jeho stolkerka tu pořád je. Co myslíte, přestane je jednou sledovat? Nebo to Ellen nakonec vzdá?

Občas jí připadalo hrozně zvláštní a nesprávné, že člověk může mít s někým tak důvěrný vztah, může vedle něj usínat, ráno se vedle něj probouzet, může s ním zcela pravidelně provádět nesmírně osobní úkony a pak zčistajasna nezná ani jeho telefonní číslo, netuší, kde ten druhý bydlí, ani kde pracuje, co dnes, minulý týden nebo v uplynulém roce dělal.“


Moje hodnocení:

Kdybych si představila, že mě někdo neustále sleduje. Nevím jak bych se zachovala. Ze začátku jsem cítila k Saskii odpor, postupem času soucit a nakonec jsem jí začala mít i docela ráda. V knize autorka popisuje pocity tří lidí. Patricka, který se všemožně snaží svojí pronásledovatelku setřást. Narušuje mu jeho soukromí, chodí na zápasy jeho syna, posílá mu dopisy. Snaží se jí nejprve ignorovat, pak domlouvat. Když nic nepomáhá vzteká se a vyhrožuje, že si zažádá o zákaz přiblížení, jenže není schopný z nějakého zvláštního důvodu na policii vůbec zajít.
Druhý pohled je Saskiin. Ona sama vlastně neví, proč ho nemůže přestat pronásledovat. Spousta lidí se přece rozchází, není to nic divného. Její závislost se však vymyká kontrole. Miluje ho tak hluboce nebo ho hluboce nenávidí??? Vlastně ji ani nevadí, že má novou známost, ba naopak, ráda je pozoruje oba dva. A docela si Ellen i oblíbila, chodí k ní na terapie pod jiným jménem. Nejvíc jí asi trápí to, že nemůže k Jackovi. Není sice její syn, ale ona ho přesto milovala jako vlastního.
Ellen na všechno kouká vlastníma očima. Je až s podivem, že jí zas tolik nevadí její pronásledování. Touží se s ní setkat. Promluvit si. Pochopit, proč se to všechno děje. O to víc je překvapená, když zjistí, že jí vlastně zná. Najednou se jí začíná bořit její pevný svět. Bývala vyrovnaná a měla navrch. Už si ale není jistá ničím, co se to vlastně děje? Přeje si narušit svojí životní rovnováhu?
Je připravená se s tím vším poprat?

Od Liane Moriarty je tohle moje první knížka. Chválím krásnou obálku, nevím ja vy, ale já často nakupuju podle obalu. Už teď vím, že si určitě musím pořídit její předchozí tři tituly. Kniha se mi četla dobře a rychle. Vlastně jsem na ní nenašla nic co by mi nějak vadilo a to je dobře!!!

HODNOCENÍ 5/5






4 komentáře:

  1. Dobrá recenze. Musím říct, že jedna z mála, která by mě na tuhle knihu nalákala. Asi si ji přece jen přečtu.
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Vždycky záleží na tom co máš ráda za žánr. To rozhodne :-D Ale určitě doporučuju. Mě se líbila moc :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze! :)
    Na knihu jsem moc pozitivních ohlasů neslyšela, takže se asi nejdříve pustím do autorčiných předchozích knih a pak uvidím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě slyšela pozitivní ohlasy na ty předchozí a proto jsem se pustila do téhle novinky. Chci si přečíst i ty ostatní, ale zatím se mi nějak nedostaly pod ruku :-D

      Vymazat