úterý 30. srpna 2016

LÁSKA PODLE SHAKESPEARA - Daniel a Aubrey

Anotace:



„Milovat, či nemilovat svou studentku, to je, oč tu běží...“

I v 21. století může na univerzitě vzkvétat zakázaná láska jako ze Shakespearova dramatu 
Aubrey Priceové začíná poslední semestr jejího bakalářského studia na torontské univerzitě. Zdá se, že už brzy v poklidu dokončí svá studia Shakespearových děl. Pak se ale na katedře objeví nový asistent Daniel a Aubrey se do něj zamiluje. Ani jemu není chytrá, vtipná a nezávislá dívka lhostejná. Ale je tu přísný zákaz vztahů mezi učitelem a studentkou na univerzitě, fakt, že je Daniel děkanovým synem, a také jeho temné tajemství z minulosti…


Autor:                      Georgina Guthrie
Nakladatel:              Grada
Rok vydání:             04/2016
Počet stran:              464
Vazba:                      Pevná s přebalem





Moje hodnocení:



Rozhodla jsem se, že tentokrát napíšu rovnou hodnocení a nebudu se dlouze rozepisovat o ději knihy. Je to hlavně z toho důvodu, že samotný děj je už obsažen v anotaci a není nutné k tomu cokoli dodávat.

"Sakra! Co to na tomhle chlapovi je, že si kvůli němu připadám jako středoškolačka, co se poprvé zamilovala? Ve svých třiadvaceti letech a jen pár měsíců od promoce na univerzitě. Normálně jsem se tomuhle dennímu snění neoddávala. Ale ať už jsem se snažila sebevíc přestat na něj myslet a začít se soustředit na četbu, moje mysl mi stejně přehrávala události dnešhího dne." 

Láska podle Shakespeara měla pro mě trochu zavádějící název. Čekala jsem spíše historický román, ale velmi brzy jsem byla vyvedená z omylu. Jedná se o lásku  Aubrey a Daniela, která by neměla vůbec existovat, když spolu mají vztah asistenta a studentky. Ani jeden z nich si nemůže pomoci a jsou k sobě taženi neviditelnou silou. Jak se nechá často Aubry slyšet, má ten nejhezčí, sexy zadek, který viděla. Daniela v první řadě zaujme její inteligence a samozřejmě ty dlouhý nohy, no .....

Stejně jako u Romea a Julie jsem čekala velkou tragédii, ale jejich počiny v dnešní době už nemají zas takový dopad. Možná je dobré vidět to srovnání, jak se náhled na podobnou věc mění. To je asi taky důvod, proč už se nejedná o tragédii, ale pouze o romantickou knihu. Daniel už samozřejmě nějaký ten prohřešek má, a proto si dává tolik pozor. Ale přesto všechno jejich láska není nereálná a pokud chvíli počkají a dobře to načasují, nic jim nestojí v cestě.

Hůře na tom je však jejich trpělivost. Oba nechtějí čekat na konec studia a přejí si spolu mít normální vztah, ale bohužel to nejde, ohrozili by nejen místo Daniela, ale i jeho otce děkana. Musí se skrývat a dávat si pozor na každém kroku. Protože i stěny mají oči a uši, že?

"S hrůzou jsem si uvědomila, že se stávám stejně neschopnou blbkou, jako je Cara Switzerová. Ale na svou obranu musím říct, že na mě zíral těma bezednýma modrýma hlubinama a slova se mu linula přes ty plné rty hodné k nakousnutí..."

Když vezmu v potaz, že se nejedná o nijak zvláštní zápletu, kniha měla spád a byla čtivá. To mě překvapilo. Docela jsem se u knihy bavila a prožívala jejich "utrpení". Ani mi nevadilo, že má kniha tolik stránek. Naopak byla hezky zpracovaná a každá kapitola, začínala úryvkem ze Shakespeara.

Musím pochválit i obálku, je decentní. Jak se zpívá v "jedné písničce" modrá je dobrá.



HODNOCENÍ            4/5







4 komentáře:

  1. Moc hezká recenze, sama se na knihu už nějakou chvíli chystám, tak snad na ni brzy dojde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy je dobré, nechat si knihy dostatečně uležet. Mají potom jiné grády... :-D

      Vymazat
    2. Ta tuhle knihu už dlouho koukám! No, myslím, že by se mi mohla líbit :) asi ji zkusím :)

      Vymazat
    3. Zkus, určitě brzy vyjde i třetí díl a číst to naráz, bude pecka.

      Vymazat