čtvrtek 27. října 2016

SÁZKA NA LÁSKU

Heidy bydlí v penzionu na horách spolu se svými rodiči. Nesnáší to tam a nikdy se tam nechtěla nastěhovat. S provozem je velká práce a tak musí i ona přiložit svojí ruku k dílu, což jí neskutečně štve. Spousta hostů a pořád se jenom uklízí a vaří.

Přicházejí jarní prázdniny a Heidy je jasné, že je opět stráví v penzionu. Ubytuje se u nich parta mladých lidí, kteří stejně jako ona, míří na soutěž ve snowboardingu. Nejde přehlédnout nejkrásnějšího kluka jménem Patrik. Heidy si nemůže pomoci a přestože se necítí jako nejkrásnější dívka na světě, její představy ji nenechají spát.



Soutěž se odehrává na Upíří boudě, která má nechvalnou pověst v podobě babských povídaček. Jenže když se k tanci a alkoholu přidají drogy, nemůže to nikdy dopadnout dobře. Velký průšvih, milovaný Patrik a tajemství mezi jejich rodiči nevěstí nic dobrého...

Nadchází chvíle, kdy se musí rozhodnout, zda má bojovat za svůj vztah s Patrikem, nebo ho nechat být a léčit si svoje rozervané srdce.

"Ten kluk byl jedním slovem kus. Dokonale vypracované tělo, oči barvy letní oblohy orámované dlouhými černými řasami, dokonale tvarované rty, u nichž jsem pocítila nutkavou touhu je ochutnat, a blonďatý rozcuch na hlavě. Ztělesnění všech dívčích snů a stálo přímo přede mnou!"

Sázka na lásku je bezpochyby určená náctiletým čtenářům. Vrátila jsem se v čase a bylo mi opět krásných sedmnáct let. Je to období, kdy se člověk bez rozdílu pohlaví, dokáže neskutečně zaláskovat. Všechno je nové a poprvé a srdce nám dělá salta a kotrmelce. Ano, asi jsem se zasnila, ale nejsem moc daleko od pravdy. S tím vším přicházejí zlomená srdce a průšvihy, jejichž následky si můžeme nést celý život.

V této knize je jasný rozpol mezi rodiči a jejich dětmi. Sami si nesou svoje "křivdy mládí" a hodlají je uchránit a nasměrovat jinam. Jenže lásce se nedá poroučet a když zasekne svůj drápek, jen tak se nepustí. Přicházejí situace, které by se samozřejmě daly řešit úplně jinak, ale v náporu emocí a zlosti, vznikají velká nedorozumění.

Petra Martišková knihu pojala velmi vtipně, děj ubíhá neskutečnou rychlostí. Najdete v ní typické hlášky puberťáků, nad kterýma se budete smát, do té doby, než je použije vaše vlastní dítě. Přestože jsem si myslela, že jsem z těchto zamilovaných knížek už dávno vyrostla, opak byl pravdou. Připomnělo mi to doby, kdy jsem tyto knihy milovala a hltala každou z nich.

"Nevím, kde všechny holky přišly k tomu, že kluci chtějí objímat kostru. Kdybych po tom toužil, dal bych se na patologii."

Pokud máte doma velkou slečnu a chcete jí pořídit krásnou knížku, se Sázkou na lásku nešlápnete vedle. Je zasazená do dnešní doby a určitě se v ní najde, protože kdo nemá rodiče, kteří ho nechápou a nerozumějí mu? Já knihu prozatím odkládám a doufám, že si jí moje šestiletá dcera za pár let přečte se stejnou chutí jako já. Občas je totiž potřeba mít hlavu v oblacích a snít.

HODNOCENÍ  5/5

Děkuji spisovatelce PETŘE MARTIŠKOVÉ  za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu zakoupíte ZDE.









3 komentáře:

  1. vždycky jsem tvrdila, že nejsem romantička, ale upřímně, která žena není...knížku jsem dostala jako dárek a stránky v rychlosti prolistovala, teď již vím, že se k ní vrátím a nechám se unášet na vlně romantiky, děkuji autorce za skvělou knihu, jen tak dál a víc...Sára

    OdpovědětVymazat
  2. Sice už nějakou chvíli nepatřím mezi náctileté, ale příběh nevypadá špatně. Člověk se někdy rád zasní a vrátí v čase.:)

    OdpovědětVymazat