středa 15. února 2017

POHŘBENÍ


Sedm malých dětských tělíček se najde v jednom hrobě. Okamžitě je jasné, že se jedná o děti, které se ztratily před dvaceti lety při školním výletu, ale jedno tělo chybí. Celkem vezl autobus devět dětí, jedno se po dvou letech našlo v kritickém stavu na pokraji smrti. Nejhorší bylo, že si chlapec nic nepamatoval, prodělal několik operací a psychicky se nikdy nevzpamatoval. Prožíval noční můry.

V dospělosti se odstěhoval a nikdo nevěděl kde žije, ani jeho sestra Jamie. Ta to brala jako důsledek toho, že se nechce stýkat s ostatními, jeho tvář se nikdy pořádně neuzdravila. Pátrá po něm novinář Michael, nehledá skvělý příběh, ale je bratrem posledního dítěte, které se stále nenašlo. Existuje šance, že Daniel stále žije? Hodlá Chrise najít a donutit ho aby si vzpomněl.


"Zvedl se mu žaludek a ucítil, jak mu na spáncích vyrazil pot. Dýchej. Nádech. Výdech. K sakru. Jasné znamení, že dnes v noci přijdou noční můry. Fajn. Tak prostě nebude spát."



Jamie odmítá o bratrovi cokoli prozradit, vlastně ani ona neví, kde ho hledat. Mezi Michaelem a Jamie to zajiskří a protože se najde i bunkr, kde děti věznily a opodál další lidská těla, rozhodne se, že Michaelovi pomůže. Otevření staré minulosti přiláká i vraha, toužícího po Chrisovi. Znenadání se ocitají všichni v nebezpečí života.

Začátek knihy byl opravdu slibný, masový hrob, dětská těla, nevyřešený případ a chlapec, který tvrdí, že si nic a nikoho nepamatuje. Takový ten pořádný psycho - thriller. Do toho se vloží neodbytný novinář a bratr v jednom a pátrá na vlastní pěst. Úžasný, napínavý a záhadný. Přesně tohle mám ráda.

"Jamie sklopila zrak a všimla si, že mačká Michaelovy ruce v železném sevření a klouby na prstech má úplně bílé. Starostlivě svraštil čelo. Sledoval ji, jako by se měla každou chvíli sesypat."

Bohužel potom přichází zlom, kdy se Michael zamiluje do Jamie. To by ani tolik nevadilo, kdyby to nerušilo celkový prožitek z knihy. Najednou jsem si nebyla jistá, jestli čtu román nebo thriller. Stále jsem čekala, kdy přestane Michael Jamie svádět a bude nadále pokračovat ve vyšetřování. Potřebovala jsem vědět detaily a objevovat další vodítka a sestra měla podle mě být více zničená. Hledala bratra, kterého neviděla několik let a věděla, že jí jde také o život, přesto se nechala rozptylovat božským Michaelem.

Samozřejmě to nemůžu hodnotit nějak špatně, protože na předním obalu knihy je napsáno, že se jedná o romantiku. Pokud tedy takovou knihu čtu, musím počítat s tím, že tam nějaká bude. Utvrdilo mě to ale v přesvědčení, že žánr se nemá moc míchat, buď čtu jedno nebo druhé. Současně se to bije.

Co se ale musí autorce nechat je překvapivý konec. Přestože jsem docela brzo odhalila vraha a domyslela si kdo za tím stojí. Rozuzlení příběhu bylo fascinující, čekala jsem všechno možné, ale tohle mě dostalo. Myslím, že kdyby v knize bylo trochu méně té erotiky a více pátrání a napínání, jednalo by se o převratný thriller.

Děkuji nakladatelství MYSTERY PRESS za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu zakoupíte ZDE.

HODNOCENÍ  4/5












8 komentářů:

  1. Pěkná recenze. :-)
    S tou romantikou jsem měla také problém, ale po překonání těchto částí jsem byla s knihou maximálně spokojená. Máme na to podobný názor. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze! :) Knížka zní dobře, a přestože tento žánr nijak zvlášť nevyhledávám, klidně bych po ní sáhla :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jojo tak to vypadá, že mám další knížku do kolonky koupit 😀. Moc pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám celý sešit - chci si koupit. :-D Už mi chybí jenom čas a prostředky. :-D

      Vymazat
  4. Přesně :) Konec se mi líbil, ale ta nucená a do tématu nepatřící láska prostě neměla co dělat :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holt se zkouší, co by čtenáře navnadilo, ale vždycky se to nepovede.

      Vymazat