čtvrtek 2. února 2017

V PASTI

Sonja se díky rozvodu s manželem dostala do veliké finanční tísně. Nemá práci, ani peníze a ze všeho nejvíc touží po svém synovi. Je jí jasné, že se nedokáže o syna postarat, proto přistoupí na dohodu, kde se o Thomase stará otec a ona si ho bere dvakrát do měsíce na víkend. Není to moc, ale doufá, že se jí podaří dost našetřit, aby se postavila na vlastní nohy a znova požádala o svěření do péče.

Světýlko naděje přichází v podobě advokáta, sice je to bývalý spolužák manžela, ale chce jí pomoci. Žádá aby pro něj vyzvedla zásilku v cizině za menší provizi. Netuší, že je to léčka, jak jí donutit pracovat pro něj. Chytí se do pasti, ze které nevede cesta ven. Létá do zahraničí a pašuje drogy. Je vynalézavá a dává si ohromně záležet, aby bylo vše dokonalé. Věnuje tomu velkou přípravu a peníze poctivě ukládá.



"Vždycky je znepokojila každá drobnost a netušili, jak vzácné jsou okamžiky, kdy si člověk nemusí dělat skutečné starosti. Maličkosti, které je tehdy trápily, se jí teď zdály naprosto bezvýznamné."

Všechno jde jak po másle do té doby, než se její šéf rozhodne, že je na čase, aby začala převážet větší množství. Je chytrá a rozhodně se nechce nechat chytit, kvůli Thomasovi udělá cokoli. Jenže dodavatelé jsou čím dál horší a po nečekané příhodě, toho začne mít tak akorát dost. Ráda by zakončila svojí pouť pašeráka, ale vymanit se není zrovna jednoduché, hlavně pokud proti vám používají jako zbraň vlastní dítě.


"Zbývaly čtyři minuty do druhé, když na mýtinu vjelo auto. To se tomu hajzlovi musí nechat, že je přesný jak hodinky."


První co mě na knize překvapilo, nebylo ani tak to, jak se dostala k pašování, ale lesbický vztah hlavní hrdinky. Podle anotace jsem čekala všechno možné, ale tohle mě docela rozhodilo. Nemusíte se bát, že je to v knize popisováno nějak vulgárně, autorka se pohybuje především na pocitové stránce žen a sem tam je nějaká menší pikantnost.

Nabyla jsem dojmu, že spisovatelka je sama velice zdatná pašovatelka, protože způsoby jak převézt kokain z jedné země do druhé, mě nepřestávaly udivovat. Nevím zda se nechala inspirovat, ale doteď jsem netušila, co se všechno dá dovést a jak je jednoduché ošálit složité kontroly.

Kapitoly jsou kraťoučké, to mi zcela vyhovovalo. Kniha se tak lépe čte a děj ubíhá rychleji. Začátek byl na mě trochu rozvláčný a připadalo mi, že se dlouho nic neděje. Zhruba od poloviny kniha nabrala na síle a na konci nechyběla pravá akce. Přesto si myslím, že si spisovatelka nechala docela otevřená vrátka a konec je ve stylu domysli si sám.

V pasti v sobě ukrývá trochu jiný příběh, než jsme zvyklí a celkový styl psaní je jiný. Přesto mi to nevadilo a ráda si přečtu něco podobného. Jediné co bych změnila tak obálku, bohužel mě moc neoslovila a myslím si, že si kniha zaslouží lepší. To ale nic nemění po stránce obsahové. Ten kdo z vás touží dozvědět se jak pašovat věci z jedné země do druhé, má velkou šanci v podobě této knihy.  K tomu dostane trochu akce, menší románek a pohodové čtení.

Děkuji nakladatelství LEDA za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu zakoupíte ZDE.


HODNOCENÍ  4/5




Žádné komentáře:

Okomentovat