neděle 16. ledna 2022

POMALU HOŘÍCÍ OHEŇ - Paula Hawkins

 


V řadě již třetí kniha od této velice známé autorky. Kdo by neznal její prvotinu -Dívka ve vlaku. Pomalu hořící oheň, bych přejmenovala na Spalující křivdy, jelikož mi tento název zas tolik nesedí. 

Vše se točí okolo žen, v anotaci se dočtete, že se jedná o tři ženy, které z nějakého důvodu nenávidí jednoho, stejného muže. Každá z nich je nějak poznamenaná předchozím životem a ani jedna se s tím nedokáže vyrovnat.

Příběh se různě prolíná, nejenom časově, ale také ve vyprávění postav. Nikdy nevíte, která bude pokračovat a jak příběh poběží dál. Ozvláštněna je i o úryvky z knihy, kde v podstatě čtete jiný román. Chápu, že je tento styl psaní teď hodně moderní, ale všem čtenářům nemusí zrovna vyhovovat a můžou nabýt dojmu, že se v knize ztrácejí. 

Kniha je o muži, který není tak úplně normální a jednoho dne se najde mrtvé tělo. Rozjíždí se vyšetřování, kdo je zodpovědný za jeho smrt. V úvahu připadají tři ženy. Jeho teta, sousedka a mladá žena, která s ním strávila noc. K mladé ženě, můžu říct, jenom tolik, že byla opravdu pořádně praštěná a pro sprosté slovo nešla daleko. V podstatě takový ztracený případ. V některých momentech mě až rozčilovala. Za to jeho teta - to byla jiná liga. Bývalá manželka známého spisovatele, která si rozhodně nežila špatně. Nosí v sobě, ale velký zármutek. Sousedku z lodě, bych přirovnala k pavoukovi. Spřádá plány, má přehled o svém okolí, ale ráda si hoví ve své pavučině. 

Příběh je pořádně zamotaný, hlavně ze začátku, postupně se odkrývá a ke konci knihy, už jsem věděla, kdo bude vrah. To beru jako mínus, ráda jsem napjatá do poslední stránky. Také se na konci nekoná žádný velký zvrat, což je škoda. Přesto jsem se u knihy nenudila, jakmile jsem si zvykla na styl psaní a zorientovala se v postavách, děj ubíhal docela rychle. Neměla jsem potřebu listy přeskakovat, nebo se nějak složitě prokousávat. 

Když srovnám prvotinu Dívka ve vlaku a Pomalu hořící oheň ( Do vody - jsem ještě nečetla), tak je tu vidět velký posun, který autorka udělala. Drží se svého stylu, ale tentokrát to bylo propracovanější a zajímavější. 


HODNOCENÍ  4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat