středa 27. dubna 2016

ODVEĎ MĚ DOMŮ

Anotace:

Osmdesátiletá Isabel poprosí svoji černošskou kadeřnici, aby ji odvezla z Texasu do Cincinnati na pohřeb. Ze sedadla spolujezdce začne stará paní vyprávět Dorrie příběh svého života...

Autor: Julie Kiblerová
Nakladatel: Ikar
Rok vydání: 10/2013
Počet stran: 344
Vazba: Pevná

Recenze:

Z této knížky mám rozporuplné pocity. Pořídila jsem jí náhodou ve výprodeji na bux.cz. Do knihy jsou zasazené dva příběhy, jeden jsou vzpomínky Isabel na svojí životní lásku a utrpení, druhý vypráví
o Dorrie, která neustále řeší jak finanční, tak i rodinné problémy.

Isabel na mě působila velice křehce, přesto z ní vyzařovala silná osobnost. Litovala jsem jí v jaké hrozné společnosti vyrůstala. Patřila mezi bílé vyvolené občany, jenže láska jí zavedla do černošské komunity. Nikdo se nesmí dozvědět, že mezi nimi něco je. Ohrozila by život milovaného Roberta a nejspíš i ten svůj. Jenže jak milovat, když se nikde nemůžete ukázat? Nikde vás nepřijmou, všude na vás koukají jako na největší odpad? Podaří se Isabel a Robertovi najít cestičku mezi těmito dvěma světy? Autorka popisuje nesnáze smíšeného páru, jejich obrovskou lásku a utrpení, které jim tento svazek přináší.

NADĚJE. VÍRA. LÁSKA.

Naproti tomu Dorrie, její černošskou kadeřnici, jsem neměla ráda. To co prožívala ona mi přišlo takové všední. Trochu o ničem. Její začínající vztah s novým mužem mě vůbec nazaujal. Samozřejmě spisovatelka se snažila ukázat ten rozdíl. Problémy Dorrie oproti Isabel, byly zanedbatelné. Někdy jsem opravdu nechápala, proč to vůbec řeší a hlavně jakým způsobem!!!

Knihu hodnotím  jako celek. Číst pouze Isabelin příběh, bez proložek o Dorie, tak bez váhání dávám plný počet hvězdiček. Jelikož mě ale Dorie neskutečně štvala ( i přes to že se snažila Isabel pomoci), tak musím hodnocení snížit. Narušovalo mi to jinak nádherný, citlivý příběh dvou mladých, naivních lidí.

Docela dobře se četla, nikde nebyly složité pasáže. Má sice 344 stran, ale je to malý formát, tak akorát do kabelky. Líbila se mi výstižná obálka, hned je jasný o čem to asi bude....
Máte-li rádi romantický příběh a nevadí vám, že neskončí tak úplně podle vašich představ, tak je to kniha určená právě pro vás.

HODNOCENÍ  4/5







1 komentář:

  1. Knížku mám doma už docela dost dlouho, ale zatím jsem se k ní nedostala.
    http://touhyalasky.blogspot.cz/
    http://mujknizniraj.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat