úterý 2. srpna 2016

ANDĚLÉ DNE A NOCI

Anotace:



Hrdinové románu Andělé dne a noci, žijící na různých místech světa, se ocitají v okamžiku životního zlomu. Češka Marta řeší hrozící krach své firmy i svého manželství, baskický novinář Kerman sbírá síly k rozchodu s teroristickou minulostí i s dlouholetou přítelkyní a moskevský učitel Vladimír pracuje pro podezřelou vlasteneckou organizaci, aby zapomněl na smrt své ženy. Jejich osudy se jednoho dne protnou a jejich příběhy se vydají nečekaným směrem. Míří do nebe, ale možná kráčejí do pekla. Najdou cestu zpátky?
Román, který začíná jako psychologická próza, se záhy mění v napínavý politický thriller. Autorka využila své několikaleté zkušenosti v diplomatických službách a zasvěceně dává čtenáři nahlédnout do světa, v němž důležití paňácové pózují před objektivy, jak pevně třímají v rukou kormidlo dějin, a přitom se ho sami zoufale a křečovitě drží, aby je nesmetla příští vlna zla a oni neutonuli v moři své vlastní nicotnosti.


Autor:               Markéta Hejkalová
Nakladatel:       Hejkal
Rok vydání:      09/2012
Počet stran:       184
Vazba:               Pevná



Recenze:



Marta představuje ženu těsně před padesátkou, toužící po hlubokém vztahu se svým manželem. Ráda by s ním prožívala klidné chvíle a radosti všedního života, ale její záletnický manžel touží spíš po mladších milenkách.

Dcera Adélka odjela studovat do Moskvy a Martě zůstala pouze práce, kde to jde od desíti k pěti. Odjíždí se svou kamarádkou na dovolenou do Španělska a tam narazí na spřízněnou duši. Objeví znova maličké radosti a přichází těžké rozhodnutí - zůstat nebo se vrátit?

Vladimír bojuje za Rusko, vstoupil do skupiny Souručenství  a doufá, že pomůže své zemi. Manželka mu zemřela  a děti žijí daleko, nikoho nemá a tak je tato práce pro něj zpestřením. Netuší, co všechno se v tajné organizaci děje. Dá se tomu utéct, nebo to změnit?

Kerman, bývalý terorista v utajení, se rozhodne zkoncovat se svou minulostí a začít znova. Nová práce, nová láska, uzavřená minulost. Žije pouze přítomností, otázkou je, do jaké míry se dá minulosti uniknout.

Lidé, kteří spolu na první pohled nemají vůbec nic společného. Bydlí v různých zemích, mluví jinými jazyky a pracují v nesouvisejících oborech. Jejich cesty se náhodou, nebo vlivem osudu protnou a vytvoří neskutečný příběh, plný zvratů, lásky a tajné organizace.

"Jenom Marta, místo aby si užívala vln a slunka a radovala se, že žije, zase pořád jen myslela na to, co si počne se životem, až se vrátí do Prahy."

Moje dojmy:



Pomaličku si zvykám na široký záběr zemí, který dokáže Markéta Hejkalová zakomponovat do svých knih. Je to neuvěřitelné, ne však nemožné. Představa tajných organizací mě asi právem děsí a spojené s politikou v pozadí, tvoří silný komplex. Nechci ani vědět, kolik jich skutečně existuje.

Andělé dne a noci, dobrodružný thriller, plný napětí.  Četla jsem stránku za stránkou a výmýšlela rozvinuté teorie o utajené organizaci. Došla jsem k závěru, že všechno souvisí se vším a někdy je těžké udělat správné rozhodnutí. Snažila jsem se přijít na to, proč vůbec něco takového existuje a jak je možné, že pojme i několik zemí naráz?

Ať už je pravda kde chce, nemůžu popřít, že mě kniha zaujala a vtáhla do děje. Bavilo mě žít s hrdiny jejich životy, přemýšlet jako oni a nést důsledky rozhodnutí. Někdy se musí člověk něčeho vzdát, aby mohl pomoci svým nejbližším.

Konec knihy mě vážně překvapil, měla jsem různé verze, jak asi autorka příběh ukončí, ale tohle jsem tedy nečekala. Když nad tím tak přemýšlím, asi je to dobře, nemůže všechno skončit tak, jak si přejeme.




HODNOCENÍ      5/5


Děkuji Markétě Hejkalové za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu zakoupíte ZDE.


1 komentář:

  1. Právě jsem dočetla třetí knihu od Markéty Hejkalové a musím říct, že se mi její knížky hodně líbí :)

    OdpovědětVymazat