pondělí 13. března 2017

NALEZENÝ MILENEC - recenze

Známá série Bratrstva černé dýky pokračuje, tentokrát s názvem Nalezený milenec. Kniha byla vydaná v roce 2011 a dnes po dalších šesti letech, vycházejí další a další díly. Prozatím 14 titulů a já jsem teprve u čtvrtého dílu, to mám co dělat, i když na druhou stranu, nemusím dlouho čekat na pokračování.

Autorka se v předešlých knihách, pokaždé věnovala jinému upírovi. Odhalila jeho minulost, přidělila mu tu pravou ženu a vysvětlila podstatu každého z nich. U tohoto dílu je to trochu jinak, čekala jsem dalšího válečníka, protože dva ještě pořádně neobjasnila. Ale asi pro změnu se rozhodla věnovala poldovi, který se k nim v předešlých dílech přidal.

Butch byl zvláštní, tvrdý a nepoddajný policista. Nepatří nikam v lidském světě neměl přátele a rodina ho zavrhla. Vyhovuje mu život mezi bratry, neustále pije a ponořuje se do svého žalu. Touží být užitečný, chce také pořádat výpravy na bezduché a ničí ho představa neužitečnosti. Potají miluje Marissu, čistokrevnou upírku, dříve družku samotného krále.


Do boje se pouští bez hlavy a s velkou vervou, dostane se do situace, kdy ho bezduší zajmou a ukrutně mučí. Chtějí informace o Bratrstvu, ale on by raději zemřel, než podrazil jednoho z nich. Přání se stane skutečností, ale Omega se rozhodne vložit do něj kus své ruky. Čisté, neředěné zlo.

Zároveň se u něj začnou projevovat známky upírů. Nikdo netuší co se stane a na jakou stranu to Butche zavede. Co to bude znamenat pro Bratrstvo, přínos nebo zánik.


"Nosí hadry, které mu nepatří. Bydlí v cizím domě, baští jídlo, čučí na plazmový televizor... a na nic z toho si nevydělal. Lije do sebe skotskou, za kterou neplatí. Vozí si zadek v autech, která nejsou jeho. A čím si to všechno zasloužil? Ničím, Nemusí hnout ani prstem. Kdykoli bratři vyrážejí do akce, jeho nechají trčet doma."


Znova jsem se ponořila do světa upírů a bezduchých. Předešlé tři díly, byli nabité sexem a akcí. Nevím proč, ale tento díl považuju za slabší. Policajt asi pro mě nepředstavoval takovou zajímavou postavu. Jeho život neměl tolik co nabídnout a protože se jedná i o erotický román, nějak mi přišlo, že tady si spisovatelka nedala pořádně záležet.

Nejhorší co může být pro knihy je asi srovnávání předešlých dílů, číst jenom jeden, mám z toho větší radost. Jenže, když okusíte něco lepšího, zklamání se neubráníte. Je vidět, že svět Bratrstva je veliký a neodhalil všechna svoje tajemství, proto se těším na další díly. Přeji si, aby se vrátila k párům o kterých už napsala knihu, přestože v pozadí figurují, jsou to takové letmé zmínky.

Zajímá mě také osud ztraceného upíra a jeho zabité shellan. Stejně tak otce královny, který zemřel při výbuchu auta, který na něj bezduší nastražili. Je toho tolik a snad budou všechny mé otázky zodpovězeny. To mě pohání k tomu, aby si přečetla co nejdříve další díl.

Pro fanoušky Černé dýky, je samozřejmě nezbytné, aby si pořídily další a další pokračování. Nesmí nám nic uniknout a ten, kdo s tím ještě nezačal, určitě nebude zklamaný. Spisovatelka píše s takovou nenuceností a dokáže svoje čtenáře vtáhnout do děje, že knihu jen tak neodložíte.

HODNOCENÍ  4/5


Žádné komentáře:

Okomentovat