čtvrtek 29. června 2017

VÍ O TOBĚ - recenze

Nevěřte této knize nevěřte tomuto příběhu nevěřte ani sami sobě a ať se děje cokoliv, neprozraďte konec!

Adele je manželkou vysoce postaveného lékaře, mají společné tajemství, a přestože jejich manželství neklape, drží je pěkně pospolu. Znova se přestěhují, už zase, pokaždé se něco pokazí, manžel už toho všeho začíná mít dost. Cítí se vyhořelý a přemýšlí, jak zpřetrhat vazby, ale nemá šanci. Jeho manželka je blázen, trpí psychickými poruchami a často se chová nevyzpytatelně.


"Miluju tě, vyslovím tiše. Nenávidím se za to. Neodpoví, jen vrávoravě stoupá po schodech, jako bych tady nebyla."

David se opije a líbá se svojí novou recepční, je mu s ní dobře, za chvilku dojde i na malá dostaveníčka, a i když nepřestává milovat manželku, Louise zbožňuje. Ta si je vědoma, že dělá špatnou věc, sama je rozvedená a manžel jí také zahýbal. Ale pokaždé podlehne, slibuje si, že příště to ukončí.


Mezitím náhodou potkává jeho manželku, vrazí do sebe a ze zdvořilosti jdou na kávu. Rozumějí si a stávají se z nich nejlepší kamarádky. Louisa se ocitá v pasti mezi Davidem a Adele, oba je má ráda a ví, že by se měla Davida vzdát, ale jejich manželství stojí na pokraji zhroucení. Dovídá se hrozné věci a zabředá do jejich problémů víc, než by si přála.

"Lidé reagují na krásu. Zní to marnivě, ale je to pravda. Ani nemusíte moc mluvit, jen naslouchat a usmívat se, a lidé se můžou přetrhnout."

Nevěřte ničemu v této knize, ano, je to přesné, je to napínavé a šílené. Od začátku je jasné, že s ní Adele hraje nějakou pokřivenou hru, získává si Louise na svojí stranu a ta jí pomaličku uvěří. Přesto až do konce knihy není skoro možné rozluštit,  za jakým účelem tohle všechno dělá. Jaký k tomu má motiv - potřebuje pomoc, nebo je natolik labilní a uspokojuje jí dělat z lidí svoje loutky.

Dostáváme milostný trojúhelník, nejenom erotického rázu, ale i emociálního. V knize se střídají ve vyprávění Adele a Louisa, občas zabrousíme do minulosti, kde nám je představen dávný přítel Rob. Léčil se také s Adele a slehla se po něm zem. Zvláštní, byl ale feťák, je možné, že umřel někde v postranní uličce.

Úžasně napsaná kniha, kde vám při čtení běhá mráz po zádech a doufáte, že nemáte v dosahu nějakou Adele. Je fascinující, jak nám dokáže autor zamotat hlavu. Vymýšlela jsem různé konce a ani jednou jsem se netrefila, ale byla jsem docela blizoučko. Hlavně neprozradit konec, už chápu proč, popravdě dostaneme konce dva, což je docela zvláštní a moc se mi to líbilo.

Kniha mi dlouho ležela v hlavě a musela jsem myslet na to, co se všechno stalo. Jedná se o velice chytlavý thriller a najde si spoustu fanoušků. Přestože nám zdraví rozum radí, že se jedná o fikci a není možné snít tak intenzivně, zůstává malá šance, že se to povede? Nečekala jsem, že se v této nenápadné knížce ukrývá tolik.

Otevřete svoje stříbrné dveře a nevěřte ničemu, co se jeví jako správné!

Děkuji nakladatelství METAFORA za poskytnutí recenzního výtisku.



Knihu zakoupíte ZDE.

HODNOCENÍ      5/5

1 komentář:

  1. Přijde mi, že jsem snad jediná, komu tahle knížka vysloveně nesedla. Dala jsem dvě hvězdičky a to za to, že autorka bezpochyby umí dobře psát. Rozuzlení pro mě bylo neskutečným zklamáním. Ale jsem ráda, že Ty sis čtení užila a že se Ti kniha líbila :)

    OdpovědětVymazat