úterý 19. září 2017

ŠÍLENÁ - recenze

Na knihu Šílená asi jen tak nezapomenu, napsala jsem si o ní nakladatelství a neskutečně jsem se těšila, až se začtu. Musím podotknout, že má velice pěknou obálku a nutí čtenáře, aby sáhnul právě po ní. Nespoutaná, bez zábran, nezapomenutelná, hlásá přední strana obálky, a není to žádný výmysl.

Alvina a Beth jsou jednovaječná dvojčata, k nerozeznání. Jinak jsou jako noc a den, bílá a černá, dobro a zlo. Zatímco jedna vyniká, druhá je skoro neviditelná. Nemají se v lásce a každá žije svůj život. Beth se provdala na Sicílii, má překrásného, bohatého manžela, přepychový život a malého chlapečka. Naproti tomu Alvina přežívá, vyhodí ji z práce, žije v podnájmu, ve špíně, a nedokážou ji vystát ani věčně zkouřený spolubydlící.



Asi do tohoto bodu jsem Alvinu litovala, neměla to lehké, žila ve stínu sestry a matka ji zjevně neměla ráda. Dělala velké rozdíly a upřednostnila pokaždé Beth. Je jasné, že to zanechalo následky, ale to, co následovalo, se nedalo omluvit ničím. Přiznám se, že mě to docela rozhodilo...

Beth pozve Alvinu k sobě domů, potřebuje od ní menší službičku. Alvina nikam nechce jet, ale spolubydlící ji vyhodili a přece nebude spát pod mostem. Využije příležitosti a přijme sestřinu nabídku. Opět se setkává s jejím manželem, kdysi se spolu zapletli a ona si ho uchovává jako pěknou vzpomínku. Je jako u vytržení, tolik luxusu, peněz, bezstarostného života, odtud se jen tak nehne. Jen co se jí naskytne příležitost, rozhodne se jednat.

Další část mi vyrazila dech, Alvina se proměnila, nebo spíše vybarvila, a jde doslova přes mrtvoly. Nemá to sice promyšlené, ale stává se z toho závislost, peníze a krev. To jí neskutečně rajcuje, a nikdo ji nebude stát v cestě. Vražedkyně, žhářka, šílená po penězích.

Hodně dlouho jsem čekala, jestli jí něco nezastaví nebo se třeba neprobudí ze snu, brala bych jakékoli vysvětlení. Toho jsem se nedočkala, příběh plynule pokračoval  a já jsem šílela z toho co přijde. Přestala jsem jí litovat a začala jí nenávidět. Zpracovávala jsem informace, snažila jsem se to pochopit, omluvit, ale nějakým zázrakem se to ještě stupňovalo.

Došla jsem k závěru, že rozhodně tohle není můj styl, mám ale takový pocit, že to bude bavit mladší čtenářky než jsem já. Ženy, které mají rády výstřednost, vyžívají se v šílenostech a milují nespoutanost.

Nevím, zda je to možné, ale určitě by se dalo v knize ještě pokračovat, konec k tomu lehce vybízel. Mě by zajímalo, jak Alvina naložila dále se svým životem, jak pokračovala a koho dalšího na své cestě zabila.

Děkuji nakladatelství JOTA za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu zakoupíte ZDE

HODNOCENÍ  3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat