středa 30. března 2016

HOSTITEL

Anotace:
Melanie Stryderová se odmítá vzdát.
Náš svět napadl neviditelný nepřítel. Lidé se pro tyto mimozemšťany mění na pouhé hostitelské tělo; jejich mozek ovládne vetřelec, ale tělo zůstává netknuté a zdánlivě beze změny pokračuje v předchozím životě. Obětí mimozemšťanů se rychle stane drtivá většina lidstva.
Když vetřelci dopadnou i Melanii, jednu z hrstky přežívajících „divokých“ lidí, dívka vůbec nepochybuje, že nastal její konec. „Poutnice“ - její vetřelecká „duše“ - která teď ovládla Melaniino tělo, dostala předem varování před problémy existence v člověku: změť pronikavých emocí, příliš mnoho smyslů, vypjatě živé vzpomínky. S jednou potíží však Poutnice nepočítá: předchozí obyvatelka těla se odmítá vzdát vlády nad svou myslí, i když tělo jí už nepatří.
Poutnice bádá v Melaniiných myšlenkách a doufá, že objeví příčinu nezdolného lidského vzdoru. Místo toho Melanie naopk zaplní mysl Poutnice vzpomínkami a podobou milovaného muže – Jareda, který se dosud někde skrývá před vetřelci. A jelikož Poutnice se nemůže oddělit od Melaniiny tělesné touhy, sama začne prahnout po muži, jehož má odhalit. Když vnější okolnosti přinutí Poutnici a Melanii, aby uzavřely nedobrovolné spojenectví, vydají se spolu na nebezpečnou a nejistou pouť za mužem, kterého obě milují.
Stephenie Meyerová patří k nejzajímavějším autorům současnosti. Ve svém Hostiteli nám předkládá strhující a nezapomenutelné dílo o vytrvalosti lásky a o samotné podstatě toho, co člověka dělá člověkem.

Autor: Stephenie Meyerová
Nakladatel: Tatran
Rok vydání: 03/2013 (2.vydání)
Počet stran:  552
Vazba:  Pevná

Verči recenze:
Chvíli mi trvalo než jsem přelouskala těch 552 stran - je to pro mě vždycky výzva, ale asi mě to baví :-D
Do Hostitele jsem se pustila z jediného důvodu, autorka napsala mojí oblíbenou Twilight ságu, která mě učarovala, ale to patří do jiné recenze :-D 
Poutnice hlavní hrdinka je vlastně takový "parazit", který potřebuje ke svému přežití hostitele (je jedno jedná-li se o člověka, zvíře nebo květinu). Momentálně se nachází na naší planetě, kde dostane tělo Melanie - ta je velmi tvrdohlavá a nechce se za žádnou cenu vzdát a bojuje opravdu silně, její největší motivací je bratr Jamie a milovaný Jared. Snaží se Poutnici přesvědčit, aby neprozradila Hledačce kde se může ukrývat její rodina. A opravdu se jí to dlouho daří. Když už si Poutnice neví rady vypraví se hledat Léčitele, který ji implantoval do Melanie, místo toho dojde až do jeskyně v poušti - a nachází další lidi - jak zvláštní. Nikdo z obyvatel není zrovna moc nadšený a snaží se Poutnici, kterou časem přejmenuje Jeb na Wandu, zabít a ze všech nejvíc milovaný Jared. Postupem času si Poutnice získá hrsku lidí na svou stranu - je tolik obětavá a nesobecká. Vše se komplikuje, když Ian zahoří láskou k Wandě, která pořádně nechápe lidské city a rozhodnutí a vše co vnímá je přes Melaniny vzpomínky, která ovšem nadevše miluje Jareda. Jak všechno dopadne? 
Zde se opět setkáváme s milostným trojúhelníkem (skoro teda čtyřúhelníkem) ve zvláštním podání tří těl a čtyř myslí. 
Začátek se mi pomalu četl, nemohla jsem se vůbec začíst a začalo mě to doopravdy bavit asi až od poloviny knihy a to je škoda hlavně když má tolik stránek.
Lituju jenom toho že jsem viděla film a potom četla knihu. Nadruhou stranu spoustu scén  chybělo a nebo si je někdo vymyslel jinak !!
 Co mě ale pobavilo při sledování, byl můj manžel který prohlásil " zase dva chlapy a jedna holka co neví koho chce - to je jak stmívání..." No neměla jsem odvahu mu říct že je to od stejné spisovatelky :-D Já tam tu podobnost teda neviděla.... 

HODNOCENÍ   4/5



Žádné komentáře:

Okomentovat