středa 30. března 2016

Na větrné hůrce

Anotace:
Slavný romantický a dramatický román Emily Brontëové se odehrává v tajuplném prostředí samoty uprostřed mokřin, kam přichází nový nájemce, anglický gentleman Lockwood. Ten nečekaně prožije strašidelné noční dobrodružství a začne pátrat po osudech nevlídných a drsných obyvatel usedlosti. Z úst pani Deanové, služebné, poznává příběh, na jehož počátku stojí nenaplněná láska, cit, jenž jako zhoubný oheň spálil duši Heathcliffa a zanechal v ní jenom pustošivou nenávist a touhu po pomstě. Příběh mapuje osudy nejen Heathcliffa a jeho milované dívky Kateřiny, ale i jejich blízkých.

Autor: Emily Brontëová
Nakladatel: Naše vojsko
Rok vydání: 11/2011
Počet stran: 352
Vazba: Pevná

Verči recenze: - trochu jinak
Opravdu velkolepý, tragický román. 
Tento román ve vás vyvolá mnoho pocitů, chvíli jsem postavy litovala, chvíli jsem jim to přála a někdy jsem měla chuť "dám jim pár facek" :-D Kdyby si občas všechno pořádně vysvětlili nedocházelo by k tolika omylům, ale o tom vlastně celý román je. 
Lidi se tu nenávidí a zároveň šíleně milují. Hodně se rozlišuje společenská vrstva, která je uctivá ale někdy si dovolí tolik, že jsem se dooopravdy divila.... 
Ze začátku mi dělali problém příbuzenské vztahy postav ( hlavně podobná jména) a taky že se sestřenice a bratranci berou mezi sebou (což bylo tenkrát normální) přesto je to v knize krásně napsáno kdo ke komu patřil, jak byli příbuzný atd.... takže jsem všechno lehce pochopila. 
Kniha je psaná pro nás dnes starým jazykem, což ji neubírá na kráse, spíš naopak, občas pro nás nepochopitelná rozhodnutí hlavních postav a pomsta, kterou bysme dneska těžko pochopili. 
Když to všechno schrnu: žádné postavě jsem nefandila ani si ji tolik neoblíbila, snad trochu dceru Kateřiny, ale i ta mi občas lezla na nervy a došla jsem k závěru že většina jich buď šílená byla nebo časem zešílela. 
Tuto knihu vystihují tři slova : LÁSKA - POMSTA - ŠÍLENSTVÍ 
I když jsem tu vypsala co všechno se mi nelíbilo, tak jsem se od knihy nemohla odtrnout a prostě to tam patří, aby měl člověk takové pocity aby postavy nenáviděl a zároveň je miloval.

HODNOCENÍ    5/5                                 Vaše Verča 

Žádné komentáře:

Okomentovat