středa 30. března 2016

PUSINKA

Anotace:
Jen na pár hodin si Alice odskočila od svého dvoutýdenního miminka. Starost o malou Florence svěřila svému manželovi a poprvé po porodu jde na chvilku ven.Jakmile však po návratu domů vstoupí do dětského pokoje, jako by se propadla do zlého snu. Trvá na tom, že dítě, které leží v postýlce, není její dcera. Její manžel David naopak tvrdí, že Alice buď lže, nebo se zbláznila. Ta ví, že musí pocii přesvědčit než bude příliš pozdě, a případ dostanou na starosti seržanti Simon Waterhouse a Charlie Zailerová. Jenomže o pár dní později přijde David na policejní stanici s tím, že jeho dcera i manželka náhle zmizely...

Autor: Sophie Hannah
Nakladatel: Ikar
Rok vydání: 11/2015
Počet stran: 320
Vazba: Pevná s přebalem

Moje recenze:
Pusinku jsem dostala dárkem k svátku. Podle obálky bych čekala pomalu horor :-D Toho jsem se nedočkala, je to detektivka. Anotace zní lákavě - téma záměny miminka - to mě zaujalo. Sama mám děti dvě a to svoje bych poznala mezi tisíci. Je vůbec možné někoho přesvědčit o opaku?
Alice pracuje jako homeopatka, měla velmi těžký porod, který skončil sekcí. (Ráda bych podotkla, že takhle fit bych taky chtěla být - 14 dní po císaři). Jednou si vyjede a po návratu najde v postýlce jiné dítě. Aspoň to teda tvrdí. Nikdo ji nevěří a její mažel David si myslí, že buď lže nebo trpí poporodní depresí.
Seržant Simon a jeho nadřízená Charlie, vyšetřují záměnu dětí, zdá se jim to absurdní do té doby než zmizí Alice i se zaměněným dítětem (pusinkou).
Vyprávění se střídá - Alice popisuje celý příběh jen a jen ze svého pohledu. Na mě působila zezačátku zamilovaně až naivně, ale měla jsem jí ráda. O to víc mi byl nesypatický David - nedospělý - ušlápnutý svou matkou - dětinský - rozmazlený. Matka Davida - Florence - energická žena s potřebou o všem vědět, rozhodovat a řídit životy všech lidí. Žijí všichni v jednom domě se stanovenými pravidly podle Florence. David má navíc ještě syna z prvního manželství - jeho matka byla zavražděna. 
Vyšetřovatel Simon popisuje vyšetřování, je samý průšvih, nerad by měnil práci, jenže tohle mu nějak přiroste k srdci a na protokoly se moc neohlíži. Je puntíčkář, důkladný a zodpovědný, ale trochu netrpělivý a výbušný. A tak nějak se do Alice zamiloval?? Charlie bych tam mít nemusela něměla jsem jí ráda a nechápala jsem myšlenkové pochody co vedla. 
Spisovatelka zbytečně popisovala Simona, nevím proč o něj zas tolik nešlo. Docela mě to štvalo, kdyby víc psala z pohledu Alice, zajímala by mě kniha víc. Získala jsem pocit, že by se měla kniha přejmenovat na "Vyšetřuje Simon" nebo "Kdo zabil Lauru". Proč ten druhý název? Jednoduše znova vyšetřovali zabití Laury (první ženy Davida), protože se Simonovi zdálo, že jí zabil někdo jiný než ten, který sedí za její vraždu - a velké zklamání pro mě - na stránce 35 mi velmi rychle došlo kdo za tím stojí a měla jsem pravdu!!! 
Celkově se kniha četla dobře, popisy Simona mi vadily (to už jsem ale psala), konec takový zvláštní, zamotaný, ztrácela jsem se v tom.  Zkusím někdy jinou knihu od autorky - snad bude lepší...

HODNOCENÍ 3/5 ***

Žádné komentáře:

Okomentovat