úterý 29. března 2016

ŠEPOT VZDÁLENÝCH CHVIL

Anotace:
Edie Burchillová si se svou matkou nikdy nebyly moc blízké. Když však matka jednoho dne dostane nečekaný, padesát let opožděný dopis se zpáteční adresou zámku Milderhurst v Kentu, vydává se Edie do vznosného, leč už značně chátrajícího sídla, kde žijí neprovdané sestry Blytheovy. S nimi a s jejich stárnoucím otcem, autorem známé knihy pro děti Pravdivý příběh o Bahnivci, zde během druhé světové války Ediina matka strávila po evakuaci z Londýna část dětství. Starší sestry Blytheovy jsou dvojčat a většinu svého života zasvětily péči o nejmladší sestru Juniper, jež se nikdy nevzpamatovala z psychického šoku, který utrpěla v roce 1941, když ji opustil snoubenec. Eddie pomalu začíná tozplétat matčinu minulost, v kamenných zdech Milderhurstu se však skrývají ještě mnohem větší tajemství... Co všechno se zde vlastně před oním půlstoletím stalo?

Autor: Kate Morton
Nakladatel: Ikar
Rok vydání: 12/2015
Počet stran: 496
Vazba: Pevná s přebalem

Moje recenze:
Od této spisovatelky je tohle moje první kniha. A proč jsem si jí koupila? 
Zaujal mě její obal (v první chvíli jsem si myslela že to bude romantickej příběh) 
Na obalu najdete zlatou nálepku světový bestseller a dlouho jsem jí viděla v popředí na různých internetových knihkupectvích.
A v neposlední řadě já prostě miluju když mají knížky hodně stránek :-D 
A teď k obsahu knihy: Edie na mě působila velice mile, její matku jsem už tak moc ráda neměla za to otec, ten byl sympaťák. Sestry Blytheovy o kterých je vlastně celá kniha na mě působily různě. Někdy jsem s nima soucítila, někdy odsuzovala a občas nechápala.
Autorka prolíná současnost a minulost tak bravurně, že jí za to skládám poklonu. Skoro každá postava vypráví příběh svým pohledem. Jedná se o jednu velkou spletitou záhadu, která se postupně odkrývá a velmi složité mezilidské vztahy a postavení ve společnosti. 
Hned na začátku knihy najdete úryvek z knihy Bahnivec, kterou napsal otec sester. Když jsem to začala číst tak jsem si řikala, doufám že tohle není celá kniha. Naštěstí jenom 3 stránky. Pak začíná příběh Edie, která neni vůbec nijak průbojná je vlastně obyčejně průměrná, za to její matka to je samé tajemství a když dorazí dopis po 50 letech, začíná Edie pátrat po pravdě. Dvojčata Saffy a Percy bydlí na Milderhaurstu, kde se starají o svojí nejmladší sestru Juniper ( která se psychicky zhroutila když ji opustil snoubenec). Percy je nejstarší a dominantní z dvojčat za to Saffy je její pravý opak je obětavá a má pochopení, což se o Percy říct nedá. Juniper by je obě zastínila, ovšem za předpokladu, že by se nezhroutila. A proč jí vlastně snoubenec opustil? To je otázka, kterou si položí nejen postavy, ale i vy.... 
Ještě bych chtěla podotknout, že autorka má velkou a bohatou slovní zásobu. Nečekejte žádné holé a strohé věty. Mě se kniha líbila natolik že jsem ji nominovala na "knihu roku 2015". Chystám se přečíst i její starší tituly jako: Zapomenutá zahrada a Tajemství letního odpoledne.

Hodnocení 5/5*****                                                                             Vaše Veronika

Žádné komentáře:

Okomentovat