pondělí 28. srpna 2017

DŘÍV NEŽ JI NAJDE - recenze

Melanie vede prazvláštní život, žije v utajení a neustále čeká, kdy policie dopadne jejího otce. Vraha matky a velice nebezpečného člověka. Jenže se roky nic neděje, nikdo ho nemůže najít a riziko je příliš vysoké. Melanie se ale začíná bouřit, je jí skoro osmnáct let a nikam se nikdy nedostala. Touží cestovat, neohlížet se přes rameno a žít svobodný život, beze strachu.

Vychovává ji strýc a ten zavedl přísná pravidla, žádný internet, žádná adresa, nic, dokonce i ve škole neznají její pravou identitu. Zamiluje se ale do mladičkého učitele a rozhodne se, že to musí změnit. Nebude celý život čekat na to, až si pro ní otec přijde. Překvapí ho a najde si ho sama, vydává se tedy do rodného města. Tam na ní čeká nejedno nemilé překvapení.

Dřív než ji najde je thriller se vším všudy, dcera, která se vzpírá, nebezpečný otec, který není k nalezení. Podivné okolnosti a nikdo se k tomu nechce vyjadřovat. Co se tehdy před patnácti lety doopravdy stalo?

Knihu začíná vyprávět novinář v důchodu, vede si blog a je touhle vraždou učarovaný. Užírá ho, že se jeho zdravotní stav horší, a on už asi nikdy nedostane odpovědi na svoje otázky. Zničehonic se  v nemocnici zjeví dívka, tvrdí, že chce napsat článek o této vraždě, ale je mu jasné, že žádná novinářka není. Rozhodne se jí pomoci a nasměrovat ji na správnou stopu.

Melanie pro mě byla trochu záhada, dlouho jsem jí nemohla přijít na chuť. Chápala jsem, že ji nebaví takový život, ale celkově na mě působila hodně chladně. Na to, že byla mladá, nebyla skoro zamilovaná a uvažovala pro mě trochu zvláštně, odvážně a dost nerozvážně.

Kniha se pohybuje na dvou rovinách, v současnosti, kdy pátrá po otci a zároveň vypráví příběh jejich rodičů. Jak se seznámili, kdo byli a co se přihodilo. Někdy stačí přesvědčení o nesprávné věci a to roztočí sled událostí.

Dlouho jsem přemýšlela, jak knihu celkově zhodnotit. Námět mi přišel skvělý, líbilo se mi i celkové rozuzlení. Přesto jsem při čtení nepociťovala takový ten moment napětí, kdy vás to táhne ke čtení. Některé úseky pro mě byly zbytečně zdlouhavé. Pak přišel zlom, kdy nás autor seznamuje s pachatelem a jeho životem, to mě nakoplo a kniha mě začala více bavit. Škoda, že to nebylo takhle od začátku.

I tak se jedná o dobrý thriller, který si určitě s chutí přečtete.

Děkuji nakladatelství Mystery press za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu zakoupíte ZDE.