pátek 10. listopadu 2017

DNA - YRSA - recenze

Vyšetřovatel Huldar dostává nelehký úkol, má vyšetřit vraždu mladé matky, která byla brutálně usmrcena. Nemá z toho zrovna radost, je to jeho první případ, je mu naprosto jasné, že mu nikdo nepomůže. Vrah byl pečlivý a nezanechal po sobě žádné stopy, až na jednu, malou holčičku, dceru oběti, která hrůzný čin sledovat zpoza postele.

Vyslýchat sedmileté děvče, je velký oříšek, musí se postupovat jemně a nesmí se jí nic podsouvat. Proto poprosí sociální pracovnici Freju o pomoc. Je trochu nemilé, že se už společně potkali a nerozešli se v dobrém. Teď je ale důležité odhodit osobní život stranou a soustředit se na vyšetřování, ostatní se může vyřešit později.

"Nic se mi nepopletlo. V domě je pán. Viděla jsem ho z chodby. Dívčin tlumený hlas působí bdělým dojmem, nezaznívá v něm sebemenší náznak rozespalosti ani zmatku."

Jsou zoufalí, neví jak dál, výslech je těžký a neukazuje pořádně nic. Je pravděpodobné, že vrah udeří znova, ještě razantněji, musí si pospíšit. Mají před sebou málo času, a šikovného vraha, který je vždy o krok napřed.


"Než si to stačí rozmyslet, otevřou se za ní dveře a muž vstoupí. Zastaví se a rachot zesílí, jako by něco přetahoval přes práh. Elísa se nedokáže ohlédnout, je úplně ztuhlá. Cítí naléhavou potřebu zavřít oči."


Moje úplně první setkání s touto populární spisovatelkou. Už teď lituji, že jsem si nepřečetla nějakou její předchozí knihu. Píše skvěle, má k tomu patřičný talent. Kniha má přes 400 stránek, hustě popsaných, ale každou větu jsem doslova hltala.

DNA je detektivka s prvky thrilleru, takhle bych jí asi zařadila. Je hodně napínavá a nepředvídatelná. Její dějová linka je rozvětvená, dlouho jsem nevěděla, proč jsou tam zakomponovaní další lidé. Samozřejmě to mělo svůj důvod, který do sebe pomaličku zapadal.

Vymyslet něco tak excelentního, muselo dát velkou práci a přiznám se, že mi při čtení nebylo zrovna nejlépe. Bouchnout někde dveře, tak se dozajista pořádně leknu. Až takhle mě kniha vtáhla do děje. Určitě jsou tu i otrlejší čtenáři, ale mě to, na navození patřičné atmosféry stačilo.

Líbilo se mi, jak je příběh propletený, přesto jsem měla co dělat, dát si dvě a dvě dohromady. Spisovatelka je mistr v zamlžování, prokouknout její úmysly, nebylo lehké. Stejně tak hlavní vyšetřovatel, ten to měl těžké ze všech stran, nic mu nehrálo do karet.

Konec přišel tak nějak nečekaně, já jsem ještě pořád chtěla vyšetřovat, i po tolika stránkách. Proto se nesmírně těším na další pokračování, které doufám, vyjde co nejdříve. Jsem natěšená na další detektivní příběh, z pera této šikovné autorky.

Chci poděkovat nakladatelství METAFORA, za poskytnutí recenzního výtisku, byl skvělý!

DNA zakoupíte ZDE.


HODNOCENÍ   5/5


4 komentáře:

  1. Všichni knihu tak chválí. Všechny recenze, co jsem četla, jsou tak nadšené. Takže musí být určitě skvělá. Už abych ji měla. Výborná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze, od autorky jsem ještě nic nečetla, ale rozhodně se na ní chystám. Její knihy vypadají vážně dobře. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DNA nebo Pamatuji si vás všechny jsou ty nejlepší k tomu, abyste s Yrsou začala. :)

      Vymazat
  3. Knihu rozhodně musím mít :) od autorky jsem četla Pamatuji si vás všechny a jsem jí doslova nadšená :)

    OdpovědětVymazat